Kalandozások Malajziában

A penangi...

A penangi...

Masodik felvonas, avagy hogyan telepedjunk le :)

2014. szeptember 14. - Csaba Péntek

Azzal is kezdhetnem akar ezt a szosszenetet, hogy adjatok vissza a hegyeimet... akarom mondani az ekezeteimet. Ugyeber most mar Malaj munkavallalohoz illoen, itt kint kaptam laptopot, ahol sajnos nem volt lehetoseg magyar billentyuzettel kerni a masinat, pedig probaltam.

Sokan erdeklodtetek mostansag mi ujsag velem, hogyan is alakultak a dolgok. Diohejban, 2 honapot toltottem otthon, amialatt Debrecenben dolgoztam tovabbra is, illetve emellett sikerult elrendezni a dolgaim, ezalatt ertem tobbek kozott a lakas kiadasatol egeszen az adozassal kapcsolatos kerdesek tisztazasat. Egyebkent keszitettem egy to-do listat, ami 50 tetelt tartalmaz a kulfoldre koltozessel kapcsolatban, ha valaki igenyt tart ra szivesen megosztom :) Szerencsere azert jutott ido egy kis szorakozasra is, hiszen ismet korbetekertuk a Balatont (biciklivel :-)), gyonyoru helyeken jartunk Erdelyben, es meg 1-2 Diosgyor meccs is belefert.

De vissza is kanyarodnek a blog eredeti temajahoz, ami ismet egy izgalmas repulouttal vette kezdetet. Most masik utvonalon tortent az utazas, igy Kuala Lumpur helyett szingapuri atszallas volt betervezve, annyi nehezitessel, hogy a fonokomnek, aki pont egy hettel az indulasom elott tesztelte ugyanezt a forgatokonyvet csak 30 perce maradt az atszallasra, ami alatt meg egy ujra checkin-elest is elo kell adni. Bevallom azert nem lettem volna elszontyolodva ha ugy adodik, hogy egy ejszakat Szingapurban kell eltolteni a lekesett csatlakozas miatt :) Szoval mikor megerkeztem Azsia egyik legnagyobb repterere, hatalmas meglepetes ert, mikor a repulobol kiaramlo tomeggel sodrodva, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy holgy a nevemet tartalmazo lapot szorongat. Biztam benne, hogy varnak mar vissza Malajziaba, de hogy mar Szingapurban ilyen fogadtatasom lesz, erre nem gondoltam. Termeszetesen csak amiatt illetett meg ez a kivaltsag, mivel keves ido volt az atszallasra, igy egybol egy repteri golfkocsival szaguldottak tova velem. Itt jegyeznem meg, hogy ezt a par km-es tavolsagot a fonokom 1 hettel elottem futva tette meg :)

Megerkezven Penang-ba erdekes erzes fogott el, teljesen mas volt mint anno 10 honappal ezelott, amikor egy teljesen uj vilag es kultura kellos kozepebe csoppentem, mivel ezuttal mar minden ismert volt. Nem kell GPS, nem vag mellbe a magas paratartalom, valamint a kozlekedes sajatossagain sem lepodok mar meg. Persze azert jo erzes volt a repteren, amikor az autokolcsonzobol teljesen veletlenul pont a 8 honapig hasznalt Honda-t kaptam vissza, amihez sok szep emlek fuz.

Ezutan vehettem birtokba a fantasztikus kornyezetben elhelyezkedo atmeneti apartmant, amirol rengeteget lehetne meselni, de inkabb csak egy fotot mutatok a hatso udvarrol:

putra_marine 035.JPG

Elso utam a kozel 24 oras utazas soran az egyik helyi indiai-malaj etterembe vezetett, ahol a kedvenc team annyira feldobott, hogy meg aznap este ellatogattam az eppen vegehez kozelito varosi fesztivalhoz illetve levezettem 150 km-ert Penangban :)

Masodik naptol belevagtam az intezkedesbe, hiszen egy honapom van ra, hogy talaljak egy apartmant, szerezzek egy kozlekedesi eszkozt, befejezzem a motor jogsit, bankszamlat nyissak, egeszsegugyi kiskartyara tegyek szert es ehhez hasonlo adminisztrativ teendok, mindez persze munka mellett. Nincs szabi, vagyis lenne, de azt masra tartogatom. Itt jegyeznem meg, hogy itt csak 14 nap az eves fizetett szabi keret, ami azert nem tul sok, cserebe karpotol a rengeteg unnepnap :)

Masnap egybol el is latogattam az autosiskolaba, ahol ugyebar tobb mint 2 honapja nem jartam, es nagy meglepetesemre, amikor beleptem a nevemen szolitottak, ami szerintem nem kis dolog, hiszen biztos szamukra se lehet konnyu a magyar szavak megjegyzese, valamint igen jo memoriarol tesz tanubizonysagot.

Amit legnehezebb volt elintezni az a bankszamla nyitas, mivel kulfoldi vagyok, igy minden fiokban visszautasitottak a kerelmem, hiaba probaltam elmagyarazni, hogy nem hitelt szeretnek, hanem majd a fizetesemet utalnam oda, semmire se mentem a jozan paraszti esszel torteno ervelessel.

A kis robogora is sikerult szert tenni azota, amivel meg kellett tenni a bolt es a jelenlegi szallas kozotti kb 10 km-es tavot ugy, hogy eletemben osszesen 8 orat vezettem a gyakorlopalyan, raadasul forgalomban meg sose, plane nem "azsiai forgalomban". Hazafele meg is tankoltam a vasat, ami tulajdonkeppen annyit jelentett, hogy bosegesen meglocsoltam a masinat, mialatt a tankba is jutott par csepp benzin... ezt meg gyakorolni kell :)

Es vegul egy foto a motorrol, ahogy latjatok egy matricat en is ragasztottam ra...

 sym_hun_sticker 007.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://penangi.blog.hu/api/trackback/id/tr116683633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

boldogul 2014.09.16. 14:54:17

Szia, bírom a a humorodat és a realista stílusodat, amiben írod a blogot. Én mindenképpen ösztönöznélek arra, hogy folytasd, csak így tovább!
Amikor említetted a toüdo-listát, megszólítva éreztem magam, mivel mi is költözünk (nem Malajziába), és engem hallatlanul érdekelne az a lista. Elküldenéd nekem légyszí ? Kösziii! : Judit
süti beállítások módosítása