Kalandozások Malajziában

A penangi...

A penangi...

Szilveszter Szingapurban szallas nelkul... :)

2015. január 06. - Csaba Péntek

Kicsit elhanyagoltam a blogot mostansag, vagy inkabb csak vartam a megfelelo tortenetre, amit megoszthatok veletek. Szerencsere a Szingapurba tett szilveszteri kirandulas megfelelo alapanyagul szolgal most :)

Paran meg biztosan emlekeztek az elozo evi unneplesemre, amit a Penang Hill-re torteno ejszakai turazas tett emlekezetesse (http://penangi.blog.hu/2014/01/01/szilveszter_ejszakai_tura_az_erdoben_motorbalesettel_tarkitva), igy december vegehez kozeledve tobben is erdeklodtek, hogy mit tervezek az ev utolso napjara. Tavalyhoz hasonloan iden sem volt semmi fix program, egeszen hetfo ejszakaig, amikor megszuletett a dontes, hogy Szingapurban, a vilag egyik leggazdagabb es legfejlettebb torpeallamaban szeretnem megtekinteni, hogyan is unnepelnek a helyiek. Mivel mar csak 2 nap maradt az ev utolso napjaig, igy a szallasfoglalas trukkos volt, hiszen Szilveszterre meg eppen sikerult szobat talalni egy ejszakara, illetve kulon a rakovetkezo 4 napra egy masik hotelben foglalni.

El is jott a nagy nap, este 8.30-kor indult a Szingapurba tarto AirAsia jarat, ami sajnos az elmult napokban igen hirhedte valt az ujabb repulogep tragedia miatt. A kesoi indulasnak koszonhetoen vegul csak ejfel elott 10 perccel sikerult a metroalagutbol a felszinre tornom Szingapur belvarosaban, ahol a felhokarcolok toveben egybol rohanasnak indultam minden csomagommal felszerelve, hogy talaljak egy boltot. Hiszen milyen szanalomra melto dolog, hogy 10 perc maradt ebbol a fantasztikus evbol, es meg mindig teljesen jozan vagyok (biztos ami biztos alapon indulas elott azert Penangban meg otthon horpintettem egy kis magyar pezsgot, amit meg anyukamtol kaptam). Vegul beletorodtem, hogy jozanul fogok atlepni az uj esztendobe, ezert inkabb probaltam minel megfelelobb helyet talalni a tuzijatek megtekintesehez. Szerencsere azert ejfel utan nem sokkal mar egy ejjel-nappali kisboltban talaltam magam, ami pontosan a lefoglalt hotel alatt volt. Igy meg a becsekkolas elott leguritottam egy sort a nagy izgalomban, aztan kozolte velem a recepcios, hogy a foglalasom alapjan nem December 31-re hanem Januar 31-re van szobam, es mivel telt haz van, igy nem tud segiteni (sot az osszes tobbi hotelben is telthaz volt). Tulajdonkeppen rendkivul megorultem ennek a hirnek, mivel pont ez volt az eredeti tervem, hogy Szilveszter ejszakara felesleges szallas, hiszen ugyse alszik az ember... :) Innentol nyilvanvalova valt, hogy rengeteg idom lesz, igy szepen visszatertem a kisboltba, felfegyverkeztem es elindultam a Szilveszter ejszakai varosnezo turamra...

Az izgatottsag egeszen hajnal fel 5-ig kitartott, addig tudtam koborolni a varosban, hozzateve, hogy picit beteg is voltam meg egy korabbi megfazas miatt, de ekkor mar ugy ereztem, hogy muszaj pihenni picit, igy leheveredtem az egyik epulet ele. De szerencsere nem voltam egyedul, tobb 100 ember aludt/pihent az utcan, es itt most nem hajlektalanokra gondolok, ami engem is nagyon meglepett, es persze orultem is neki, hogy nem egymagamban fekszek az utcan.

Akarmennyire is volt meleg, azert olyan reggel 6 utan elkezdtem eroteljesen fazni a szel illetve a nem eppen meleg utcaburkolat miatt, igy gondoltam elindulok a masodik szallas iranyaba. Abban bizakodtam, hogy megengedik majd, hogy korabban elfoglaljam a szobat, es nem kell majd delutan 2-ig varni. Szerencsere 10.30-ra sikerult birtokba venni a szobat, es lefekudhettem aludni vegre... a meleg puha agyba :)

Az elkovetkezendo 5 napban szinte folyamatosan koslattam (Attila baratom szavaival elve), es probaltam a leheto legtobb nevezetesseget meglatogatni. Az egyik legerdekesebb dolog szamomra a szuperfa volt. Ezek 30-60 meter magas mesterseges fak, amelyek hasonlo dolgot tudnak, mint eredeti tarsaik. Napelemekkel vannak felszerelve, esovizet gyujtenek, levegot tisztitanak, stb. Meghokkentoen sok turistat vonzott az esti koncert, amikor ezek a fak gyonyoru fenyarban pompaztak a ritmusnak megfeleloen. Viszont bennem ez megis kettos erzelmet valtott ki, amikor belegondoltam, hogy par szaz ev mulva, lehet, hogy mar csak ilyen ember altal krealt fak leteznek majd, hiszen itt mar most is tobb embert vonz, mint az igazi dzsungel. Elgondolkodtato...

A masik Szingapurra igen jellemzo dolog az a sorbanallas. Elkepeszto, de mindenhol szigoruan sorakoznak, legyen az etterem vagy eppen a Universal Studio, ahova 1,5 ora varakozas utan sikerult jegyet venni. Bent pedig minden egyes eloadas/hinta elott 1-2 ora tovabbi sorbanallas kovetkezett, viszont meg igy is azt mondom, hogy teljesen megerte a cserebe kapott elmenyekert. Viszont turelmetleneknek nem ajanlott :)

Remelem Ti is felejthetetlen emlekekkel gazdagodtatok Szilveszter ejszaka, es bizom benne, hogy azert jovore nem kell ismet az utcan aludni, es motorbaleset se er majd :) BUEK!

A bejegyzés trackback címe:

https://penangi.blog.hu/api/trackback/id/tr567046113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása